Vi söker en servicekoordinator till vår eftermarknadsavdelning - Part Construction AB

Vi söker en servicekoordinator till vår eftermarknadsavdelning i Arlandastad

Uppskattar du att jobba nära kunder och leverantörer med problemlösning och service i en roll med variation? Är du duktig på att kommunicera med olika sorters människor? Kan du hantera stressfulla situationer väl och möter kollegor och kunder med ett leende på läpparna? Sök tjänsten redan idag då start för uppdraget är omgående!

Om tjänsten

Som servicekoordinator i eftermarknadsteamet ansvarar du tillsammans med dina kollegor huvudsakligen för att samordna service- och garantifrågor som uppstår efter leverans av företagets prefabricerade badrum. Du blir därför ansiktet utåt eftersom det innebär nära kontakt med både kunder, tekniker och underleverantörer.
Huvuduppgiften är att föra dialog och koordinera service i projekt från leverans och hela vägen fram till slutbesiktning.  Du kommer att vara ansvarig kontaktperson för ett antal egna projekt där du sköter arbetsorders och kontakt med kunder. Du kommer också att samordna resurser ute på fältet. I rollen arbetar du mot olika kontaktytor både internt och externt. Du har lätt för att kommunicera samt har en problemlösande inställning. Vi eftersträvar att nå högsta grad av kundnöjdhet.

Du kommer till exempel att:
  • Beställa material för service och planera in resurser/servicemontörer för fältarbete.
  • Planera och koordinera service genom kommunikation med både kund och servicetekniker.
  • Sammanställa intern avvikelsehantering samt rapportering av projekt internt.
  • I samband med större kontrakt kan resor till kunder inom Norden bli aktuellt.

För oss är det också viktigt att du känner dig bekväm med/delar våra värdeord: Att vara jordnära, vilja utvecklas, vara personlig och pålitlig då det är grundläggande i allt företaget gör.

Vi söker dig som
  • Har goda datorkunskaper.
  • Är serviceminded och strävar efter en hög kundnöjdhet.
  • Behärskar svenska och engelska obehindrat i både tal och skrift då dessa språk är väsentliga i arbetet.
Det är meriterande om du…
  • Har en examen från universitet eller högskola på grundnivå.
  • Har 1-2 års erfarenhet från servicebranschen och vill lära dig mer i en koordinerande och kundfokuserad roll.
  • Har roll med fokus på problemlösande i en nära dialog med både kunder och leverantörer.
  • Behärskar det norska, finska eller danska språket.

Som person är du framåt, driven och lättlärd. Du är skicklig på att skapa goda samarbeten och nya relationer samt har förmågan att lösa problem med ett leende på läpparna. Då du arbetar med flertalet olika projekt, kunder, leverantörer och servicemontörer samtidigt är det viktigt att du som person är strukturerad, stresstålig och känner ansvar för ditt arbete. Du bör också vara flexibel och ha förmåga att tänka om i dina prioriteringar.

Tillträde: Omgående
Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning)
Placeringsort: Arlandastad

Frågor om tjänsten besvaras av Johanna Egvärn, 0703-87 87 20.
Skicka in din ansökan, märkt ”Servicekoordinator” via mejl till 
Sista dag för ansökan 18/9 -2018. Urval görs löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista dag för ansökan.

 

Om företaget

Part Construction AB är ett företag från Kalix, specialiserat på industriellt byggande. Part erbjuder prefabricerade badrum / badrumsmoduler till hotell, vårdhem och bostadsfastigheter, producerade under kontrollerade former i en industriell miljö. Parts badrumsmoduler ger framtidens byggmetoder, dessutom med riktigt flexibla och smarta lösningar. Kunden sparar tid och pengar med en enklare produktionsplanering och effektivare projekt. Enklare blir det inte. Part Construction AB ingår i företagsgruppen PartGroup tillsammans med PreBad AB, PreEnergi AB, Isolamin Sweden AB, Space Interior Sverige AB och PCS Modulsystem AB.